God sommer!

En liten sommer-hilsen:-)

Jeg ønsker dere alle en god sommer, og håper dere alle får en fin tid.

Jeg er fortsatt i Norge, men har fått 2 doser med vaksine, og er klar til å reise sør-østover så snart forholdene i Malaysia tillater det. Men, der er det fortsatt lock-down/portforbud, og jeg har det nok bedre i Norge enn å sitte innestengt der nede, tross alt.

Joda, brakke-syken har tatt meg, og jeg merker at jeg ikke har den samme «spirit´en».

Noe skjer med et menneske som er for lenge alene, selv om ikke jeg skal klage. Jeg har tross alt familie og venner som stikker innom med gjevne mellom-rom.

Da tenker jeg mere på de av dere som for det meste er alene og har lite omgang med venner eller familie. Det er tungt, og det er derfor viktig at vi prøver å tenke igjennom om det er noen vi burde kontakte, kanskje ringe til, eller til og med avlegge et besøk. Jeg har erfart at en tekst-melding eller en telefon til eller fra venner eller familie, frisker opp i en ellers nokså ensformig hverdag.

Ønskesanger til treffet

Vi har planer om mye sang og musikk under Treffet 22. Og kanskje legger vi opp til mere allsang enn vi gjorde sist.

Derfor har jeg en oppfordring til deg;

  • Send oss et forslag til en sang du mener vi bør ha med i allsang-programmet. Får vi inn mange forslag, så lager vi en liste over sangene, og gjør et utvalg. Og vi legger ikke ut hvem som har foreslått hva, før vi eventuelt har fått det godkjent av innsenderen.

Dagens sang.

Jeg legger med en kjent sang, med en innspilling som jeg syns er spesielt fin: Sangeren og pianist Lars «Lisa» Andersson synger: Han Ger Mera Nåd.

Sett deg ned, kanskje ta på hodetelefoner eller øreplugger, og ta deg tid til å lytte til både teksten og hvordan den formidles. Det gjorde ihvertfall meg godt.

Ha en god sommer!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til God sommer!

  1. Bjørn Aakre sier:

    En sang jeg husker fra 50-tallet, vi som var unge på 60 var vel barn på 50…. Sangen er: «har du reisen begynt opp mot Himlen/ Gud er på tronen ennu.»

  2. Knut Johansson sier:

    God sommer til deg Dagfinn. Håper forholdene i Malaysia blir bra snart, så du kan forlate «brakka»

  3. Irene sier:

    God sommer til deg også☀️Håper du snart kan komme hjem til familien🙏

Legg igjen en kommentar