På andre siden av jorda.

Hei på dere.

En oppdatering fra meg, som jeg kanskje skylder dere. Etter hva statistikken viser så er det faktisk en del som er inne her og ser på bloggen, og noen av dere spiller også en del av musikken og ser på videoer som ligger der.

Hyggelig det. Bare sånn at det er sagt, jeg ser ikke hvem som er inne på bloggen, men jeg kan se hvilket land «klikkene» kommer fra.

Så ikke føl deg overvåket. Klikk i vei!!👍

I skrivende stund befinner jeg meg i Malaysia. Denne turen er forårsaket av jobb, men jeg lander innimellom på Penang slik at jeg får tid sammen med de yngste ungene.

Hyggelig hotell i Bourg-en-Bresse

Jeg reiste fra Norge, via jobb-møter i Frankrike (Bourg-en-Bresse), videre via Genève, Qatar, Kuala Lumpur og kom meg omsider til Penang. I forbausende god form etter mer enn 20 timer totalt i et flysete på turistklasse. Som jeg har sagt til andre; nå tror jeg at jeg høster av timene på gymmen:-)

Siden det har jeg vært noen dager i Singapore, og skal tilbringe neste uke i Johor Bahru. I jobbsammenheng, ja.

Som sagt, formen er god, jeg er ved godt mot, og turer fram i god gammel stil!

Sånn er jeg vel heldig. Jeg har notert meg at det er en del sykdom blant felles kjente. Jeg føler med dere. Etter vinteren 2022 har jeg fått litt erfaring med å være både mentalt og fysisk syk. Det ber jeg til Gud om å få slippe mye av. Som jeg beskrev i forrige innlegg, så har jeg med god hjelp av min familie både her og der, venner, og Guds omsorg, kommet meg på beina igjen.

«For tidlig å legge inn årene, Dagfinn», tror jeg at jeg hørte Gud sa til meg her i sommer.

Så jeg har fått rigget meg til med et lite hjemmestudio i den nye leiligheten i Arendal.

Om jeg kommer såpass i gang og finner motivasjon til å lage musikk og legge ut her på bloggen, det får tiden vise. Men moro synes jeg det er.

Og svært hyggelig med de tilbakemeldingene jeg har fått på det som allerede ligger ute.

«Men går du på møter, da, Dagfinn»?

Jo, jeg har savnet å gå på møter. Har jo i praksis ikke vært på et «ordentlig» møte på mer enn 15 år, Rart med det, men spesielt har søndagene vært tunge, og jeg begynte vel allerede i vår å se meg rundt om jeg kunne finne en forsamling hvor jeg kunne stikke hodet inn, og stikke ut ifra…

Jeg ville kjenne på atmosfæren, og se om det fantes et sted. Om ikke akkurat trives, men en forsamling hvor jeg kunne komme og gå, med den «ryggsekken» jeg har, uten å bli overøst med spørsmål om ditt og datt.

Det tok tid å samle mot. Jeg vurderte, super kritisk og kravstor som jeg er, sjekket jeg internett-sidene til flere forsamlinger, og lot mavefølelsen min få si sin mening. De fleste forsamlingene i nærområdene har jeg jo besøkt sammen med min tidligere kone den gangen vi var «ute på veien og sang». Så å forbli helt anonym var vel for mye forlangt.

Men jeg ville gjerne finne et sted hvor jeg kunne få åndelig mat, kjenne god atmosfære, og lytte til god sang og musikk.

Jeg har liksom alltid hatt dette som minimumskrav; Jeg skal kunne gå hjem etter et møte og føle meg mer oppløftet enn når jeg kom. For mye forlangt? Tja, kanskje.

Så var det tidlig i høst at jeg tok mot til meg og reiste til en forsamling jeg kjente litt til fra før. Det ante meg vel at jeg ville bli gjenkjent der også, men tok sats og kom meg av gårde.

Forsamlingen har søndagsmøter kl.17.00, med påfølgende kafe. (Jeg vil nesten kalle det Restaurant med varm og kald buffet)

Møte-tidspunktet likte jeg godt. Jeg minnes jo med glede søndags kveldsmøtene i Betel, Trondheim, med fullt lokale, mye sang og musikk, tale, forbønn og ettermøter.

Og til min store overraskelse er det nettopp slike møter jeg har fått oppleve i denne forsamlingen. Å kunne sitte trygt i stolen, folk nikker etter hvert gjenkjennende, lytte til fin undervisning, flott lovsang og korsang, og så kjenne seg omslynget av en guddommelig atmosfære, har for meg vært fantastisk å oppleve.

Når jeg i tillegg kunne reise meg og gå når jeg følte jeg hadde fått nok, uten at man ble «konfrontert» på noen måte, har vært en god opplevelse.

Så nå sitter jeg her på Penang, og ønsker jeg kunne gå på møte i morgen kl.17.00. Men det får bli om noen uker når jeg forhåpentligvis er tilbake i Norge, i god tid før Jul.

I mens får dere ha det godt. Jeg trenger vel som alle andre, forbønn. Så kjenner du for å huske meg i mengden av andre ting du måtte ha på bønnelista di, så sier jeg takk.

Og ha en God Helg.

Frimodig nok til å legge med en av sangene fra Prosjekt Ole Johan jeg. (Egen Tab oppe på linja)

Inntil den dag.
Engelsk tekst og melodi: Stuart Hamblen
Norsk tekst: Ukjent.
Musikk, arrangement, sang, opptak og miks: Dagfinn O. Tegnander/2014
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

7 svar til På andre siden av jorda.

  1. Bjørg Hovd Kulsås sier:

    Takk for sangen. Dagfinn.
    Jeg kom til Betel som nygift først på 70-tallet men Arne og de fleste av våre venner var vokst opp i Betel og var «unge på 60-tallet» og jeg følte meg nær den gruppen,/generasjon .
    Jeg var med på» treffet». Fullklaff,alt sammen.
    Med hilsen Bjørg Hovd Kulsås

  2. Hei! Godt å høre fra deg igjen. Som du hørte har jeg vært i Trondheim i en trist anledning. Ellers går det bra her i København. Varme tanker fra Irene

  3. Marit Romsaas sier:

    Hyggelig lesing og en fin sang, takker😘

Legg igjen en kommentar