Mens vi venter.

Først må jeg takke for alle tilbakemeldingene jeg har fått på de siste innleggene mine. Veldig hyggelig med både kommentarer her i bloggen, og som personlige e-poster direkte til meg. Det setter jeg veldig stor pris på.

Mange av oss gleder oss til Jul. Andre gruer seg. Jula er en tid da ensomhet, ja, aleneskap blir ekstra tungt for mange. Man er så inderlig klar over at nå samles familier både på Juleaften, og ikke minst gjennom rom-Jula.

Jeg både gleder meg, og gruer meg. Det er med blandede følelser jeg forbereder meg til å reise tilbake til Norge tidlig i desember. Tungt å reise fra ungene her, men samtidig gleder jeg til å feire Jul sammen med familien i Norge.

For noen vil det bli første Jul hvor man savner en som man har mistet i løpet av året.

Jeg har jo ikke vært i stand til å holde tritt, men noterer meg av flere av de som var på treffet i 2011, og andre som tilhørte ungdomsmiljøet i Betel på 1960-tallet, har vandret inn i evigheten. Fordi jeg ikke har oversikt, så unngår jeg å ramse opp navn, men hvis jeg har oppfattet riktig, så er det faktisk mange.

Burde vi ha en liste med navn over de som har gått bort? Jeg vet ikke. Den skal jo være riktig og holdes oppdatert. Tenk på det, og er det noen som har mening, så er det bare å sende meg en e-post.

Willy Berntzaa

Jeg har, på tross av det jeg skriver over, blitt minnet på at vi har liggende ett flott video-opptak med Willy Berntzaa fra Treffet 2011. Han var jo Ungdomspastor i Betel i denne tiden vi snakker om her.

Jeg tror mange av oss husker Willy sitt sterke engasjement. Og vi husker hans sang. Hvis du ser til høyre her på hovedsiden, så finner du lydsporene på LP´n vi spilte inn i 1969. Willy har en flott og talende solosang på spor 4. Hør på den da vel.

Jeg legger også med videoen her slik at dere slipper å lete etter den.

Hilsen av Willy Berntzaa 4. Juni 2011
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Mens vi venter.

  1. Roar Christiansen sier:

    Kjempebra å høre fra deg Dagfinn, og at du er «propell» igjen.
    Ja, det er vel noen som er forfremmet til herligheten. Kan tenke meg du kan få en oversikt fra menighetskontoret.
    Ha ei flott jul, i Arendal? Vi bor i Kristiansand, så det er ikke lange veien.
    Roar og Unni Christiansen

  2. Godt å høre fra deg igjen. Det var hyggelig å høre Willy hadde jo mange opplevelser med han for så mange år siden. Håper du får en god tid i Norge på tross av savnet av de yngste. Ønskes alt godt her fra København.

  3. Rhode Ludvigsen sier:

    Kjære Dagfinn
    Godt å høre fra deg. Gode og viktige tanker du deler med oss.
    Jeg ønsker deg en fredfull og god jul, og at du får et godt nytt år, med mange gode dager.
    Ønsker Guds rike velsignelse.
    Juleklem Rhode

  4. Dette var en flott mann , og ei flott tid . Såå koselig å se så mange kjente i bakgrunnen 🌺👍😊

Legg igjen en kommentar