Jeg så en liten pilgrim…

Da har jeg funnet teksten til Pilgrimssangen.

Takk til Edith Nygård Ludviksen som satte meg på sporet.

Pilgrim 3

Jeg så en liten pilgrim på vei til Sions stad
han hadde skjønne kleder,
han var så hjerteglad
Han hadde ingen byrder, ved korset var de lagt og Kristi blod det ga ham frimodighet og makt

Jeg så ved middagstider han skyndte frem sin gang
og ilte mot det landet hvor alt er jubelsang
I klippen fant han honning, av livets vell han drakk
han var så glad og salig, hans hjerte fyllt av takk

Jeg så ved solens nedgang han steg så matt og trett
opp over høye bjerge, hans ånd var fri og lett
Med sang han ilte fremad, skjønt stenet var hans vei
og under ferden sang han: Snart får jeg hvile….? (mangler tydeligvis noe her.)

Jeg så ham sent om kvelden da mørke skyer kom
Da løftet han sitt åsyn mot himlens helligdom
Han kom til stadens porter, Gud ventet på ham der
og Jesus tok imot ham med hele himlens hær

Da bruste jubelsangen i himlen som en flod
all pris tilkommer Lammet som kjøpte oss med blod
Da så han seg tilbake, den vei han vandret frem
og ropte: Halleluja,nå er jeg kommet hjem.

Men jeg greier ikke å finne noen innspilling på internett med denne sangen.

Er det noen som har den på kasset, LP eller CD, så hadde det vært flott om man kunne ta den opp f.eks på mobilen og sende lydfila over til meg.

Oppdatering av kor-liste

Slik ser lista over kor ut nå, etter innspill fra Solfrid:

  • Alle burde kjenne til.
  • For jeg har prøvet å tro på Jesus
  • Jeg elsker ham for han er min.
  • Gud er på tronen ennu.
  • Kast deg i frelserens armer.
  • Glory, glory, glory. Somebody touched me.
  • Der er kraft, kraft, kraft så underbar.

Andre som har flere forslag?

Don Williams

Jeg fant denne søte låten med Don Williams, hvor han synger så vakkert «You´re my best friend». Synes det er en flott sang til ære for dere som har holdt sammen i 40, 45, ja kanskje mere enn 50 år.

Og vi andre kan jo stemme i til ære for den som har plukket opp bitene, og satt oss sammen til det vi er idag:-)

Og glem no´ikke at du skal sende oss en email hvor du skal bekrefte på at du kommer på Treffet 2014. Uten deg blir det ikke det samme, serru´.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

9 svar til Jeg så en liten pilgrim…

  1. Helga Baasland, Telemark sier:

    Hei! Pilgrimssangen ligger på YouTube. De 10 søsken Kolbjørnsrud synger den der. Men det er ikke spesielt god kvalitet, da det er lastet inn fra et opptak gjort av NRK i 1979!

  2. Jorunn Overvåg sier:

    Jan Groth syng Jeg så en liten pilgrim på cd-en Arvegods. Nydelig, og sterkt med tanke på at han «kom hjem» 27. august i fjor.

  3. Edith Nygård Ludviksen sier:

    Hei, på YouTube kan du finne innspilling av «Jeg så en liten pilgrim» med De 10 søsken Kolbjørnsrud. Det er vel først en liten radioandakt, tror jeg.

    • Dagfinn sier:

      Takk for hjelpen. Edith. Da har jeg både tekst, og lydopptak. Men jeg har fortsatt ett problem: De 10 søsken Kolbjørnsrud synger denne i 4/4-takt. Slik er det ikke jeg husker den, jeg husker den i 3/4-takt (valsetakt), eller husker jeg feil?

  4. Gunveig Røed sier:

    Hei Dagfinn & Co
    Snakket med Kjell-Ole på søndag. så det får vi komme tilbake til. Jeg melder oss på til treffet
    det 2 stk. av oss- Ønsker dere ei riktig god jul!! hilsen Gunveig og Olaf

  5. Unni Anette og Roar Christiansen sier:

    Dagfinn. Unni og jeg er i tenkeboksen. Ser vi står påmeldt, greit om du slettet det inntil vi er kommet oss ut av tenkeboksen og bestemt oss.
    Unii Anette og Roar Christiansen

    • Dagfinn sier:

      Selvfølgelig.

      Jeg avventer en positiv påmelding fra dere. Uten dere blir det liksom ikke det samme:-)

      Dagfinn

      • Unni Anette og Roar Christiansen sier:

        Vi blir jo de gamle av de gamle. Og tenkeboksen til gamle går ikke så kjapt lenger.Flere av de som kommer ser jeg jo er såpass unge at jeg hadde disse enten på søndagsskolen (storklassen) eller i bibelklassen. Da (bibelklassen) dro på skitur eller tur i marka en og annen søndag i stedet for å ha bibelklasse var ikke onkel Jan så begeistret for det, men vi kom godt ut av det og. Onkel Jan var et forbilde for oss unge i 55/60 åra.

      • Dagfinn sier:

        Ja du, onkel Jan betydde nok mye for mange av oss, også for denne knekten her.
        Nettopp derfor er det viktig at dere stiller.

        Dagfinn

Legg igjen en kommentar